Gruppträning

Under våren 2019 fortsätter vi vår stora satsning på gruppträning med Nyheter som PE.one och Les Mills® klasserna Bodyattack, Grit och Bodyjam.

Sedan tidigare kör vi Les Mills® koncept där vi har passen BodyPump, BodyBalance, CxWorx, Sprint och Sh´bam.

Vi kör TRX, Soma Move, Barre Move, och 3D-träning.

Utöver dessa pass finns våra egna FORMA pass med inriktning på olika målgrupper och intensitet. T.ex  Yoga, cirkelfys, box, Abs n’ Ass och Cykel.

Det finns en bra blandning mellan rörlighet, styrka och konditionspass,  dansgrupper för olika åldrar, träning för seniorer, mammor, motionärer och elit.

Vi har något för ALLA!

Les Mills® GRIT

GRIT – Är högintensiv intervallträning, ett pass som får dig att ge allt och lite till under 30 effektiva minuter.
GRIT har 3 specifika inriktningar: Strength, Cardio och Athletic.

GRIT Strength: Här använder vi oss av skrivstång, viktplattor samt kroppsövningar för att maximera din muskelstyrka.
GRIT Cardio: Maximera din uthållighet genom kroppsviktövningar som utmanar din kondition.
GRIT Athletic: Explosiv spänstträning som gör dig snabbare och starkare. Här använder du dig av steplåda och viktplattor som redskap för att öka intensiteten.

Les Mills® BODYATTACK

BodyAttack – Är ett sport och aerobic-inspirerat konditionspass där du med hjälp av din egen kropp utmanar din uthållighet, styrka och explosivitet.

Forma Box

Forma Box – Energifylld & konditionskrävande träning
med slag & kickar mot missar.

Abs n´Ass

Abs n´Ass – Vi lovar dig ett svettigt, roligt pass där Rumpa & Mage står i fokus.
Vi använder oss av vår egna kroppsvikt samt små gummiband.
Ett pass som passar alla och som ger en härlig brännande känsla i rumpan och magen!

Seniorgympa

SENIOR TRÄNING– Är för dig som är dagledig. Här jobbar vi med rörlighet, styrka och kondition. Med  övningar som gör att du blir starkare i vardagen och förebygger skador. Framförallt satsar vi på att ha roligt ihop under hela timmen.

Tabata

TABATA- Ett högintensivt svettigt pass där du jobbar i intervallformen 20 sekunder vila 10 sekunder. Du tränar Styrka och kondition i en härlig blandning.

TRX

TRX- Under ett TRX-Pass tränar du styrka,rörlighet och kondition i funktionella övningar med hjälp av ett TRX-band som redskap. Du använder din egen kroppsvikt för att skapa motstånd och du kan göra alla övningar tuffare eller lättare utefter dina fysiska förutsättningar.

Sprint

SPRINT – LES MILLS SPRINT är inget vanligt cykelpass, utan är 30 minuter högintensiv träning där du använder cykeln som ett verktyg, för att snabbt ta dig mot dina träningsmål. Passet är baserat på den senaste forskningen kring högintensiv intervallträning (HIIT) och inspirerat av disciplinen Sprint inom cykelsport.

Bodypump

BODYPUMP – är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Under en timme tränar du kroppens alla större muskler med en skivstång. Du väljer själv dina vikter på stången för att kunna utmana din kropp att nå de resultat du vill ha.

Sh’bam

SH’BAM – Med enkla och heta danssteg blir SH’BAM ett perfekt sätt att dansa loss på träningsgolvet. Med en blandning av listettor som spelas på klubbar runt om i världen, välkända klassiker och latinska rytmer, blir SH’BAM både ett roligt och ett socialt sätt att träna på.

CXWORX

CXWORX – är ett effektivt pass på 30 minuter med fokus på bålmuskulaturen. I passet använder du viktplattor, gummiband och din egen kropp som redskap. Du utmanar dig själ fysiskt samt att du förbättrar din kroppskontroll och balans. Det ingår både liggande och stående övningar. Du bestämmer själv hur intensivt du vill att det ska bli.

Bodybalance

BODYBALANCE – är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie noga utvalda rörelsekombinationer tränar du funktionell styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

Cykel

Cykel- är en effektiv träningsform för att snabbt uppnå bättre kondition. Räkna med att svettas mycket under passet, träningen är tuff och rolig! cykelpassen är populära då de inte kräver några förkunskaper och du bestämmer själv hur hårt du vill pressa dig under passet.

Soma Move

SOMA MOVE –SOMA MOVE använder du kroppen som helhet för att bli stark, smidig och skadefri. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Rörelserna avlöser varandra och du får ett bra flow genom passet.

Forma Yoga

FORMAYOGA

Marias vinyasa flow är kreativ, rytmisk och fysisk. Vi använder hela kroppen och arbetar med styrka, flexibilitet, balans och uthållighet med fullt fokus på närvaro på vad just du och din kropp behöver. 

Marias yoga är utmanande och upplyftande yogaform som passar alla, både vältränad och nybörjare.Positionerna länkas samman med din andning, det skapar en känsla av lätthet i både kropp och sinne. Vinyasa-passen varierar kreativt från vecka till vecka beroende på tema, grupp och behov. Alla pass innehåller alltid solhälsningar och en kombination av stående och sittande ställningar, framåtböjningar och bakåtböjningar, balansövningar, vridningar och meditation. Alla positioner är utformade för nutidens vardag och träningsformer med behov av rörelser. Hela Marias yoga präglas av ett lekfullt flow

Mamma-Barn träning

MAMMA TRÄNING- I detta passet jobbar vi med att stärka din kropp efter graviditet och för det aktiva livet som Mamma. Vi jobbar med rörelser i alla plan. Rörlighet, styrka och kondition får vi med. Du börjar efter dina förutsättningar. Alla graviditeter och förlossningar ser olika ut. Du kan välja att komma själv, med din bebis, men även med flera barn. Vi aktiverar dem med leksaker och lek i salen. Du kan Börja när du känner dig återhämtad efter graviditeten men först när ditt barn är sex veckor gammalt.