Gruppträning

Under våren 2020 fortsätter vi vår stora satsning på vår gruppträning med Nyheter som Forma Hiit Ladder,
Full Body Circle, Forma Resistance & MRR.

Sedan tidigare kör vi Les Mills® koncept där vi har passen BodyPump, BodyBalance, Sh´bam, BodyJam, BodyAttack & GRIT.

Vi kör TRX, Soma Move.

Utöver dessa pass finns våra egna FORMA pass med inriktning på olika målgrupper och intensitet. T.ex  Yoga, Abs n’ Ass, Puls, Cykel, Tabata & Seniorträning m.fl.

Vi har något för ALLA!

Forma Resistent

Forma Resistance är ett lågintensivt pass där vi använder gummiband i olika storlekar som redskap. Vi fokuserar på att stärka ben, säte, bål och axlar. Gummibandsträning är skonsamt mot kroppen och passet passar alla oavsett tidigare erfarenheter inom träning.

Full Body Circle
Forma Full Body Circle- tränar du hela kroppen. Målet är att aktivera och använda sig av flera muskler samtidigt. Vi jobbar stationsvis med varierande övningar och olika redskap för att få en effektiv och rolig träning. Vi utmanar kroppen med nya rörelsemönster och övningar.
Forma Hiit Ladder

FORMA HIIT LADDER – Ett fartfyllt, utmanande och roligt pass där snabbhet, teknik och styrka utmanar din kropp.
Vi använder oss av teknikstegar och den egna kroppsvikten.

Les Mills® GRIT

GRIT – Är högintensiv intervallträning, ett pass som får dig att ge allt och lite till under 30 effektiva minuter.
GRIT har 3 specifika inriktningar: Strength, Cardio och Athletic.

GRIT Strength: Här använder vi oss av skrivstång, viktplattor samt kroppsövningar för att maximera din muskelstyrka.
GRIT Cardio: Maximera din uthållighet genom kroppsviktövningar som utmanar din kondition.
GRIT Athletic: Explosiv spänstträning som gör dig snabbare och starkare. Här använder du dig av steplåda och viktplattor som redskap för att öka intensiteten.

MRR

MRR- Är passet där fokus ligger på mage, rygg och rumpa. Målet är att våga utmana dig själv & med rätt teknik finner du snabbt styrkan. Du är den som sätter ribban.
Ingenting är omöjligt – allt är möjligt.

Les Mills® BODYATTACK

BodyAttack – Är ett sport och aerobic-inspirerat konditionspass där du med hjälp av din egen kropp utmanar din uthållighet, styrka och explosivitet.

Seniorgympa

SENIOR TRÄNING– Är för dig som är dagledig. Här jobbar vi med rörlighet, styrka och kondition. Med  övningar som gör att du blir starkare i vardagen och förebygger skador. Framförallt satsar vi på att ha roligt ihop under hela timmen.

Tabata

TABATA- Ett högintensivt svettigt pass där du jobbar i olika intervallformer både utan och med redskap. Du kombinerar stryka och kondition i en härlig blandning.

Bodypump

BODYPUMP – är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Under en timme tränar du kroppens alla större muskler med en skivstång. Du väljer själv dina vikter på stången för att kunna utmana din kropp att nå de resultat du vill ha.

Sh’bam

SH’BAM – Med enkla och heta danssteg blir SH’BAM ett perfekt sätt att dansa loss på träningsgolvet. Med en blandning av listettor som spelas på klubbar runt om i världen, välkända klassiker och latinska rytmer, blir SH’BAM både ett roligt och ett socialt sätt att träna på.

Bodybalance

BODYBALANCE – är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie noga utvalda rörelsekombinationer tränar du funktionell styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

Soma Move

SOMA MOVE –SOMA MOVE använder du kroppen som helhet för att bli stark, smidig och skadefri. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Rörelserna avlöser varandra och du får ett bra flow genom passet.