Gruppträning

Uppfyll dina träningsdrömmar med oss – 2022 !

Vi har flertal olika FORMA-pass som vi har skapat med omsorg och kärlek för att få en helhet, både för dig men framförallt för din kropp. Vi garanterar att det finns ett pass som passar dig och din förmåga.  Vi har dessutom Les Mills Bodycombat.

Vi på Forma Framtid tror stenhårt på ett personligt engagemang och med ett gäng som har den kunskapen som krävs så kan du känna dig trygg hos oss.

Läs om våra pass här nedan:

Forma THAIBOXNING

Forma THAIBOXNING

Är en kamsportsstil med full kroppskontakt. Vi har passet för olika nivåer för att alla ska kunna delta.

På måndagar kör vi ett lugnare pass på 90 minuter med fokus på teknik med bara mitsar och handskar samt fys, ingen kroppskontakt.

På torsdagar kör vi ett tuffare pass på 90 minuter för de som redan kan grunderna. Här jobbar vi mycket med kroppskontakt, utrustning KRÄVS för att delta på passet. Tandskydd och pungskydd finns att köpa på plats, handskar finns att låna! Även detta passet innehåller en del fysträning!

Forma SKIVSTÅNG

Forma SKIVSTÅNG

Är styrketräning till musik. Under passet används en skivstång och lösa vikter som gör att du enkelt kan anpassa vikterna utifrån din egen förmåga. Det är ett pass som utmanar kroppens muskler med olika grundövningar.

Instruktören leder dig genom passet samt ger dig tips för att få ut så mycket av träningen som möjligt.

Forma TABATA

Forma TABATA

Tabata innehåller allt du kan tänka dig, flås, styrka, uthållighet och kroppskontroll. Du jobbar i en serie av åtta intervaller där du utför 20 sekunder max-ansträngning följt av 10 sekunders vila.

Vår egna kropp är vårt största redskap men nivån på träningen kommer att kunna anpassas till både det jobbigare och lättare. Inget pass är det andra likt då du varje vecka kommer utsättas och utmanas av nya övningar.

Les Mills BODYCOMBAT

Les Mills BODYCOMBAT

Ett förkoreograferat, högintensivt kampsportsinspirerat pass. Det här 60-minuter långa fartfyllda passet hämtar inspiration från discipliner som karate, kick-boxning, muay thai m.m.

Du övar på att slå, sparka och bekämpa din inre motståndare till häftig musik med din egen kropp som redskap.

Forma YOGA

Forma YOGA

Handlar om att förena kropp, själ och sinne. Yoga kan hjälpa till att skapa balans i vardagen och är ett verktyg i att hantera stress.

Klassen innehåller andningsfokus, statiska övningar för att stärka bål, träning av koordinationsförmågan samt stretch för att öppna upp spänningar i nacke, rygg och höft. Passet är enkelt att anpassa efter egen förmåga och dagsform.

Alla kan yoga!

Forma CIRKELFYS

Forma CIRKELFYS

Är ett varierande styrkepass där övningarna anpassas utifrån din egen nivå. Tanken är att stärka både kondition och styrka i hela kroppen. Det kommer innehålla både snabba och kontrollerade övningar, men övningarna kommer vara enkla att ändra utifrån ditt eget träningssyfte.

Vill du ha kontrollerad styrketräning eller fartfylld och pulshöjande? Det väljer du själv!

Forma CROSS

Forma CROSS Detta är ett pass för dig som gillar variation i din träning. Det är ett energifyllt pass med en blandning av styrka, kondition och koordination där det är du som bestämmer tempot.

Instruktören kör varierade upplägg från gång till gång vilket gör att passet känns intressant och spännande. Att träna varierad träning är bra för kroppen och målet är att du ska gå från passet med en härlig och stark känsla.

Forma POWER

Forma POWERDet är dags att vi gör konditionsträning ROLIGT. Forma POWER är passet som gör exakt det. Korta intervaller som fokuserar på explosivitet. Stora rörelser för hela kroppen som får pulsen att öka och svetten att rinna. Som redskap använder vi brädor, lösa vikter och våran egen kropp.

Forma MORGONFYS

Forma MORGONFYS

Är för dig som är dagledig. Här jobbar vi med rörlighet, styrka och kondition. Med  övningar som gör att du blir starkare i vardagen och förebygger skador. Men framförallt satsar vi på att ha roligt ihop under hela timmen.

Forma BACK & BOOTY

Forma BACK & BOOTY

Ett lågintensivt pass där lösa viktplattor och gummiband är dina redskap. Du lär känna din högra och vänstra sida av kroppen separat och syftet är att bygga upp en muskulär balans. Med kontrollerade styrkeövningar jobbar vi för att stärka ben, säte och rygg.

Forma CYKEL 45

Forma CYKEL 45 

Är ett konditionspass där du tränar styrka, snabbhet och uthållighet. Motstånd och tempo kan du anpassa själv utifrån egen förmåga. Du kommer bli coachad genom hela passet i både stående och sittande intervaller med olika motstånd, vilket gör passet varierande. Passet förbättrar inte bara din kondition utan många muskler aktiveras på ett skonsamt sätt.

Forma GUMMIBAND

Forma GUMMIBAND

Vårt härliga morgonpass som kickar igång fredagen och helgen på ett behagligt sätt. Ett lågintensivt pass där vi går igenom kroppen med våra gummiband som redskap.

Forma PULS

Forma PULSEtt stationspass som styrs av långa styrkeintervaller för att pusha uthållighetsträningen ett steg längre. En mix av kontrollerad styrka och explosiva rörelser. Du sätter din egen prägel på passet genom att variera vikt och tempo som passar dig.