Gruppträning

Höstterminen är igång !

Håll koll på schemat – Nu kommer nyheter som Back&Booty, Forma cross med flera.

Sedan tidigare kör vi Les Mills®  passen BodyPump, BodyBalance, Sh´bam, BodyJam, BodyAttack , GRIT & Bodycombat.

Utöver dessa pass finns våra egna FORMA pass med inriktning på olika målgrupper och intensitet. T.ex  Yoga, Resistance, Puls,  Tabata & Seniorträning m.fl.

Vi har något för ALLA!

Back & Booty

BACK & BOOTY

Är passet där vi fokuserar på ensidig träning för att stärka framförallt rumpa och rygg.

Med hjälp av ensidig träning kommer du få möjlighet att bygga upp balansen i kroppen så att höger & vänster sida blir lika starka 💪🏼”

Forma Cross

FORMA CROSS

Ett högintensivt pass där vi blandar styrke – och konditionsövningar i olika upplägg för hela kroppen.

Passet är uppbyggt så att du själv bestämmer vilken nivå du vill träna och köra på utefter dina egna förutsättningar, men

målet är att utmana dina gränser.

Tufft, härligt och högintensivt.

BODYCOMBAT

BODYCOMBAT

Denna högenergiska kampsportinspirerade träning är helt utan kontakt och det finns inga komplexa rörelser att behärska. EN LES MILLSinstruktören kommer att utmana dig att öka intensiteten och motivera dig att göra det bästa av varje runda. Du kommer att släppa stress, ha en explosion och känna dig som en mästare.

Forma Resistent

Forma Resistance

Är ett lågintensivt pass där vi använder gummiband i olika storlekar som redskap. Vi fokuserar på att stärka ben, säte, bål och axlar. Gummibandsträning är skonsamt mot kroppen och passet passar alla oavsett tidigare erfarenheter inom träning.

Full Body Circle

Forma Full Body Circle

Här tränar du hela kroppen. Målet är att aktivera och använda sig av flera muskler samtidigt.
Vi jobbar stationsvis med varierande övningar och olika redskap för att få en effektiv och rolig träning.
Vi utmanar kroppen med nya rörelsemönster och övningar.
Forma Hiit Ladder

FORMA HIIT LADDER – Ett fartfyllt, utmanande och roligt pass där snabbhet, teknik och styrka utmanar din kropp.
Vi använder oss av teknikstegar och den egna kroppsvikten.

Les Mills® GRIT

GRIT – Är högintensiv intervallträning, ett pass som får dig att ge allt och lite till under 30 effektiva minuter.
GRIT har 3 specifika inriktningar: Strength, Cardio och Athletic.

GRIT Strength: Här använder vi oss av skrivstång, viktplattor samt kroppsövningar för att maximera din muskelstyrka.
GRIT Cardio: Maximera din uthållighet genom kroppsviktövningar som utmanar din kondition.
GRIT Athletic: Explosiv spänstträning som gör dig snabbare och starkare. Här använder du dig av steplåda och viktplattor som redskap för att öka intensiteten.

Les Mills® BODYATTACK

BodyAttack – Är ett sport och aerobic-inspirerat konditionspass där du med hjälp av din egen kropp utmanar din uthållighet, styrka och explosivitet.

Seniorgympa

SENIOR TRÄNING– Är för dig som är dagledig. Här jobbar vi med rörlighet, styrka och kondition. Med  övningar som gör att du blir starkare i vardagen och förebygger skador. Framförallt satsar vi på att ha roligt ihop under hela timmen.

Tabata

TABATA- Ett högintensivt svettigt pass där du jobbar i olika intervallformer både utan och med redskap. Du kombinerar stryka och kondition i en härlig blandning.

Bodypump

BODYPUMP – är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Under en timme tränar du kroppens alla större muskler med en skivstång. Du väljer själv dina vikter på stången för att kunna utmana din kropp att nå de resultat du vill ha.

Sh’bam

SH’BAM – Med enkla och heta danssteg blir SH’BAM ett perfekt sätt att dansa loss på träningsgolvet. Med en blandning av listettor som spelas på klubbar runt om i världen, välkända klassiker och latinska rytmer, blir SH’BAM både ett roligt och ett socialt sätt att träna på.

Bodybalance

BODYBALANCE – är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie noga utvalda rörelsekombinationer tränar du funktionell styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

Soma Move

SOMA MOVE –SOMA MOVE använder du kroppen som helhet för att bli stark, smidig och skadefri. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Rörelserna avlöser varandra och du får ett bra flow genom passet.

Forma Yoga

FORMAYOGA
Ordet yoga betyder “union” eller att “sammanfoga”. Det handlar om att förena kropp, själ och sinne.

Yoga kan hjälpa till att skapa balans i vardagen och är ett verktyg i att hantera stress.

Klassen innehåller andningsfokus, statiska övningar för att stärka bål, träning av koordinationsförmågan samt stretch för att öppna upp spänningar i nacke, rygg och höft. Passet är för dig och du rör dig efter egen förmåga och dagsform.

Alla kan yoga !