OBS! Det här inlägget har arkiverats och kan innehålla information som inte längre är aktuell.

Våra gruppträningspass

Hösten 2017 startar vår gruppträning!

Les Mills utbud med Body Pump, Body Balance, Sprint och Sh´bam.

Utöver dessa pass finns våra egna FORMA pass med inriktning på olika målgrupper och intensitet.

HIIT, tabata, seniorpass, rörlighet, styrka, yoga, löpskola, aerobic, core, outdoor, familjepass, dansgrupper för olika åldrar och mycket mer.

Vi kommer även erbjuda Mindfulnessklasser och -kurser inom snar framtid.

Vi har något för ALLA!

Forma Box

Forma Box – Energifylld & konditionskrävande träning
med slag & kickar mot missar.

ABS n´ASS

ABS n´ASS – Vi lovar dig ett svettigt, roligt pass där Rumpa & Mage står i fokus.
Vi använder oss av vår egna kroppsvikt samt små gummiband.
Ett pass som passar alla och som ger en härlig brännande känsla i rumpan och magen!

Seniorgympa

SENIOR TRÄNING– Är för dig som är dagledig. Här jobbar vi med rörlighet, styrka och kondition. Med  övningar som gör att du blir starkare i vardagen och förebygger skador. Framförallt satsar vi på att ha roligt ihop under hela timmen.

BARRE MOVE

BARRE MOVE – På ett Barre Move pass tränar du styrka, kroppskontroll, bålstabilitet, rörlighet och balans på ett lättsamt och tillåtande sätt. Du kommer förbättra din hållning, och bli medveten om eventuella obalanser i kroppen, som du självklart kommer att kunna träna på att jämna ut och balansera upp. Du behöver inte ha tränat balett eller yoga förut – alla moment utgår från basövningar i de olika teknikerna. Träningsvärk på ”oväntade” ställen, och kontakt med ”nya” muskler har varit återkommande respons från de som hunnit testa på klassen.

Tabata

TABATA- Ett högintensivt svettigt pass där du jobbar i intervallformen 20 sekunder vila 10 sekunder. Du tränar Styrka och kondition i en härlig blandning.

3D-Flow

3D-Flow- Ett pass där du jobbar i olika riktningar framåt/bakåt i sidled och i rotation. Du jobbar med styrka, rörlighet och kondition och kan här anpassa passet utefter dina förutsättningar med hjälp av vikter, gummiband och bollar. Vi använder också en procedosmatta med olika siffror.

TRX

TRX- Under ett TRX-Pass tränar du styrka,rörlighet och kondition i funktionella övningar med hjälp av ett TRX-band som redskap. Du använder din egen kroppsvikt för att skapa motstånd och du kan göra alla övningar tuffare eller lättare utefter dina fysiska förutsättningar.

Sprint

SPRINT – LES MILLS SPRINT är inget vanligt cykelpass, utan är 30 minuter högintensiv träning där du använder cykeln som ett verktyg, för att snabbt ta dig mot dina träningsmål. Passet är baserat på den senaste forskningen kring högintensiv intervallträning (HIIT) och inspirerat av disciplinen Sprint inom cykelsport.

Bodypump

BODYPUMP – är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Under en timme tränar du kroppens alla större muskler med en skivstång. Du väljer själv dina vikter på stången för att kunna utmana din kropp att nå de resultat du vill ha.

Sh’bam

SH’BAM – Med enkla och heta danssteg blir SH’BAM ett perfekt sätt att dansa loss på träningsgolvet. Med en blandning av listettor som spelas på klubbar runt om i världen, välkända klassiker och latinska rytmer, blir SH’BAM både ett roligt och ett socialt sätt att träna på.

CXWORX

CXWORX – är ett effektivt pass på 30 minuter med fokus på bålmuskulaturen. I passet använder du viktplattor, gummiband och din egen kropp som redskap. Du utmanar dig själ fysiskt samt att du förbättrar din kroppskontroll och balans. Det ingår både liggande och stående övningar. Du bestämmer själv hur intensivt du vill att det ska bli.

Bodybalance

BODYBALANCE – är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie noga utvalda rörelsekombinationer tränar du funktionell styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

Cykel

Cykel- är en effektiv träningsform för att snabbt uppnå bättre kondition. Räkna med att svettas mycket under passet, träningen är tuff och rolig! cykelpassen är populära då de inte kräver några förkunskaper och du bestämmer själv hur hårt du vill pressa dig under passet.

Forma Prehab

Forma Prehab- Under 30 min jobbar vi framförallt med vår bindväv för att förbättra rörlighet, Förebygga skador och förkorta din återhämtningsperiod. Till vår hjälp använder vi triggerpointrullar och bollar.

Soma Move

SOMA MOVE –SOMA MOVE använder du kroppen som helhet för att bli stark, smidig och skadefri. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Rörelserna avlöser varandra och du får ett bra flow genom passet.

Forma Yoga

FORMAYOGA – Ett lugnt och meditativt yogapass där medveten andning, balans, och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Passar alla nivåer, oavsett om du är  nybörjare eller har utövat yoga tidigare.

Yoga

MEDIYOGA är en medicinsk och terapeutisk form av yoga som innehåller andnings- och kroppsövningar samt meditation. MediYoga passar alla. Du utövar yogan utifrån dina egna förutsättningar och väljer själv om du vill sitta på matta eller stol. MediYoga är allmänt stärkande och balanserande och har effekt på bland annat stress, oro, rygg- och hjärtproblem.

Mamma-Barn träning

MAMMA TRÄNING- I detta passet jobbar vi med att stärka din kropp efter graviditet och för det aktiva livet som Mamma. Vi jobbar med rörelser i alla plan. Rörlighet, styrka och kondition får vi med. Du börjar efter dina förutsättningar. Alla graviditeter och förlossningar ser olika ut. Du kan välja att komma själv, med din bebis, men även med flera barn. Vi aktiverar dem med leksaker och lek i salen. Du kan Börja när du känner dig återhämtad efter graviditeten men först när ditt barn är sex veckor gammalt.

Styrkeintervall

FORMAS STYRKEINTERVALLER – Teknikenkelt pass med hög energi. För utmaning utöver det vanliga använder vi viktskiva i våra intervaller. Vi tränar styrka och kondition i härlig mix. Passet tillåter grimaser – här tar vi i!

Boka pass här >>