OBS! Det här inlägget har arkiverats och kan innehålla information som inte längre är aktuell.

Våra gruppträningspass

Hösten 2017 startar vår gruppträning!

Les Mills utbud med Body Pump, Body Balance, Sprint och Sh´bam.

Utöver dessa pass finns våra egna FORMA pass med inriktning på olika målgrupper och intensitet.

HIIT, tabata, seniorpass, rörlighet, styrka, yoga, löpskola, aerobic, core, outdoor, familjepass, dansgrupper för olika åldrar och mycket mer.

Vi kommer även erbjuda Mindfulnessklasser och -kurser inom snar framtid.

Vi har något för ALLA!

Les Mills® GRIT

GRIT – Är högintensiv intervallträning, ett pass som får dig att ge allt och lite till under 30 effektiva minuter.
GRIT har 3 specifika inriktningar: Strength, Cardio och Athletic.

GRIT Strength: Här använder vi oss av skrivstång, viktplattor samt kroppsövningar för att maximera din muskelstyrka.
GRIT Cardio: Maximera din uthållighet genom kroppsviktövningar som utmanar din kondition.
GRIT Athletic: Explosiv spänstträning som gör dig snabbare och starkare. Här använder du dig av steplåda och viktplattor som redskap för att öka intensiteten.

Les Mills® BODYATTACK

BodyAttack – Är ett sport och aerobic-inspirerat konditionspass där du med hjälp av din egen kropp utmanar din uthållighet, styrka och explosivitet.

Pilates/Jazzdans

Pilates/Jazzdans – Vi börjar med 45 minuter pilates på matta. Pilates stabiliserar genom att arbeta lugnt och metodiskt med de små musklerna närmast skelett och leder. Övningarna värmer upp kroppen inifrån. Därefter blir det 45 minuter Jazz-dans. Först med stora rörelser i rummet för att komma igång, därefter lite dansteknik och sedan kortare stegkombinationer.
Vi avslutar med stretching.

Abs n´Ass

Abs n´Ass – Vi lovar dig ett svettigt, roligt pass där Rumpa & Mage står i fokus.
Vi använder oss av vår egna kroppsvikt samt små gummiband.
Ett pass som passar alla och som ger en härlig brännande känsla i rumpan och magen!

Seniorgympa

SENIOR TRÄNING– Är för dig som är dagledig. Här jobbar vi med rörlighet, styrka och kondition. Med  övningar som gör att du blir starkare i vardagen och förebygger skador. Framförallt satsar vi på att ha roligt ihop under hela timmen.

Tabata

TABATA- Ett högintensivt svettigt pass där du jobbar i olika intervallformer både utan och med redskap. Du kombinerar stryka och kondition i en härlig blandning.

TRX

TRX- Under ett TRX-Pass tränar du styrka,rörlighet och kondition i funktionella övningar med hjälp av ett TRX-band som redskap. Du använder din egen kroppsvikt för att skapa motstånd och du kan göra alla övningar tuffare eller lättare utefter dina fysiska förutsättningar.

Bodypump

BODYPUMP – är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Under en timme tränar du kroppens alla större muskler med en skivstång. Du väljer själv dina vikter på stången för att kunna utmana din kropp att nå de resultat du vill ha.

Sh’bam

SH’BAM – Med enkla och heta danssteg blir SH’BAM ett perfekt sätt att dansa loss på träningsgolvet. Med en blandning av listettor som spelas på klubbar runt om i världen, välkända klassiker och latinska rytmer, blir SH’BAM både ett roligt och ett socialt sätt att träna på.

Bodybalance

BODYBALANCE – är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie noga utvalda rörelsekombinationer tränar du funktionell styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

Forma Cykel 45

Forma Cykel 45 – är en effektiv träningsform för att snabbt uppnå bättre kondition. Räkna med att svettas mycket under passet, träningen är tuff och rolig! Passet kräver inte några förkunskaper och du bestämmer själv hur hårt du vill pressa dig under passet.

Soma Move

SOMA MOVE –SOMA MOVE använder du kroppen som helhet för att bli stark, smidig och skadefri. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Rörelserna avlöser varandra och du får ett bra flow genom passet.

Forma Yoga

FORMAYOGAMarias vinyasa flow är kreativ, rytmisk och fysisk. Vi använder hela kroppen och arbetar med styrka, flexibilitet, balans och uthållighet med fullt fokus på närvaro på vad just du och din kropp behöver. 

Marias yoga är utmanande och är en upplyftande yogaform som passar alla, både vältränad och nybörjare. Marias yoga präglas av ett lekfullt flow.


Mamma-Barn träning

MAMMA-BARN TRÄNING-  Vi kommer att fokusera på att stärka bål, bäckenbotten och varierad funktionell träning som hjälper dig att komma tillbaka efter din graviditet. Vi bygger bland annat upp stabilitet och styrka från grunden genom inspirerande och skonsam träning. 

Självklart låter vi barn och syskon vara med under träningen eller vara delaktiga i övningarna på ett lekfullt sätt så som ”våra redskap”..

Vi rekommenderar att du gjort din efterkontroll hos läkare eller barnmorska innan du börjar tränar efter förlossningen.

Det allra viktigaste är den mysiga stunden tillsammans med ditt barn samtidigt som du får ny glädje och inspiration till träning.

Boka pass här >>